Llegint ara
5 rutes familiars breus per fer amb infants

Polinyà (Vallès occidental)
Vallgorguina (Vallès Oriental)
Cassà de la Selva (Gironès)
Girona (Gironès) +1
Veure Galeria
Polinyà (Vallès occidental)

Us proposem 5 rutes familiars autoguiades de la plataforma Natura Local ideals per fer amb infants d’entre 4 i 8 anys. Esperem que en gaudiu!

1. Itinerari de Can Carol

Aquesta petita passejada pels volts de Polinyà, ens ofereix una complerta visió dels voltants del municipi. Pujarem dalt la carena entre retalls del bosc potencial del Vallès per gaudir de vistes als massissos i serralades properes. Voltarem dues de les masies properes del municipi i tornarem a baixar per camí vell de Polinyà a Sabadell amb boniques perspectives del paisatge agrícola del sector de Can Rovira.

2. Can Vilar i sot del Montasell

Vallgorguina (Vallès Oriental)

L’itinerari ens portarà en poc més de 4 quilòmetres de recorregut a conèixer la masia fortificada de Can Vilar, el Suro del Llamp, que lluita per sobreviure després de patir una llampada, i el Sot d’en Montasell, un raconet frescal de frondosa vegetació. Les masses forestals que ens envolten són les veritables protagonistes de la ruta, l’aprofitament del bosc ha estat històricament l’activitat econòmica més important d’aquestes muntanyes.

Es tracta d’un recorregut de baixa dificultat, amb una primera meitat que va agafant alçada i una tornada còmoda en lleuger descens.

3. La ruta del Suro

Cassà de la Selva (Gironès)

La ruta del suro és un recorregut per l’entorn de la finca de Can Vilallonga. A través de la caminada, descobrirem l’origen i el final del “suro arbre fins al suro tap”. Veurem la gestió agrícola i forestal que es dur a terme en aquesta finca pública de les Gavarres. El cas de Can Vilallonga és excepcional al massís, ja que el 98% del territori és propietat privada.

4. Hortes de Santa Eugènia

Girona (Gironès)

See Also

L’itinerari ens descobreix la importància que van tenir la indústria i les hortes de l’antic poble de Santa Eugènia de Ter, avui convertit en un dels barris més populars de la ciutat de Girona. La ruta ens ajudarà a interpretar els nous usos de l’espai. Com s’ha passat de l’horta professional als horts urbans, com l’antiga fàbrica ha esdevingut un equipament cultural, com un mas és ara un centre cívic i com els espais marginals han estat reconvertits en aiguamolls urbans.

5. Desembocadura del Gaià

Altafulla (Tarragonès)

Una ruta curta i molt planera, ideal per a fer sense presses i gaudir del canvi de paisatge i d’ecosistemes que trobareu al llarg del recorregut.

Iniciarem el recorregut seguint un passeig arbrat que ens porta fins a la Sínia de Fra Vidal i el carrer Botigues de Mar, un carrer amb un encant especial, amb el regust de mar i de la història dels pescadors de la zona. Anem seguint a la vora de la platja fins que entrem a la zona de reserva de dunes, un ecosistema molt fràgil del que tenim molt poca representació a les nostres costes. Mentre arribem a la desembocadura del riu Gaià, el castell de Tamarit es dibuixa a l’horitzó. Aleshores pujarem pel bosc de ribera entre àlbers, freixes, oms i lledoners i, després de creuar el riu ens endinsarem a les zones de cultiu de secà pròpies d’aquesta terra, ja de tornada fins al poble d’Altafulla.

Veure les ressenyes (0)

Escriu una ressenya

Your email address will not be published.

Un Projecte de Promoció del Territori.