Llegint ara
Senderisme i rutes per l’entorn de la ciutat de Girona

Veure Galeria

Girona és una de les indiscutibles icones turístiques de Catalunya. Molts dels qui la visiten en tornen ben enamorats. I és que no n’hi ha per menys. No obstant, des de l’app de Natura Local, et suggerim, amb aquesta selecció que us hem preparat, una altra manera d’acabar de gaudir de la ciutat: conèixer el seu preuat entorn natural més proper.
T’hi animes? Som-hi!

1. Galligants i muntanya de la O.

Aquest itinerari us permetrà conèixer ambients naturals molt diferenciats de la ciutat, resseguint una successió de paisatges agrícoles, forestals i fluvials, un bon exemple de la rodalia gironina, sempre ben a prop del centre històric.Partint de Sant Pere de Galligants, l’itinerari transcorre en primer lloc pel passeig Arqueològic fins a arribar al barri de Torre Gironella.

Des d’aquí es pren el camí de les Creus, que ressegueix les catorze petites capelles del Via Crucis fins a arribar a l’ermita del Calvari, enmig d’un paisatge de camps d’oliveres.

2. Les riberes del Ter

Itinerari que ressegueix les ribes del Ter, el riu més important dels quatre que conflueixen a la ciutat de Girona. El Ter és l’eix verd que ha condicionat el creixement urbanístic de la ciutat i que fa possibles alguns dels seus més importants trets riberencs, com el parc de la Devesa o el passeig fluvial de Pedret.

La ruta comença descobrint-nos els jardins de la Devesa, un exemple interessant de jardí històric, i l’arbreda monumental de la Devesa, des d’on travessarem el riu per la passera per vianants que ens condueix al parc de les Ribes del Ter. Resseguirem la riba nord del riu, en direcció al mar, passant pel pas de la Barca i l’illa del Ter fins a travessar el riu pel nou pont de Pedret. Altre cop a la riba sud, la resseguirem en direcció al punt de sortida passant per la resclosa de l’Aurora i l’aiguabarreig amb l’Onyar.

3. Pujada als Àngels

La pujada als Àngels és una excursió clàssica, tot i que més exigent, que moltes generacions de gironins en un moment o altre -amb l’escola, amb amics, amb la família…- han fet.Arribarem al santuari de la Mare de Déu dels Àngels, un mirador privilegiat a les comarques gironines.

L’itinerari és llarg i d’anada i tornada pel mateix camí. Sortint de Sant Pere de Galligants, al cor del Barri Vell, travessem la bonica vall de Sant Daniel per anar guanyant alçada fins a arribar a la carena de serra Magina, que separa les aigües del Celrè de les de la riera de Palagret.

Fent camí pel mateix recorregut que han seguit generacions i generacions, podrem aturar-nos a reposar al coll de Trobada, amb bones vistes cap a la plana gironina.

Passarem per suredes en recuperació i esponeroses pinedes de pi pinastre i, finalment, arribarem al santuari de la Mare de Déu dels Àngels. Des d’allà, en un dia clar, podem gaudir de vistes privilegiades a les comarques gironines, visitar l’església, on al 1958 van contraure matrimoni el pintor Salvador Dalí i l’excèntrica Gala, o dinar i allotjar-nos a l’hostatgeria.

See Also

4. Hortes de Santa Eugènia i devesa de Salt

Aquest recorregut, compartit entre Girona i Salt, us permetrà conèixer l’espai agrícola de les hortes de Santa Eugènia i l’espai natural de les deveses de Salt tot seguint la ribera del Ter, amb un recorregut que coincideix parcialment amb la via verda entre Olot i Girona.

L’espai de les hortes de Santa Eugènia es situa a l’oest del municipi de Girona, entre el barri de Santa Eugènia (antic municipi de Santa Eugènia de Ter) i el marge dret del riu Ter. L’agricultura de la zona s’ha anat adaptant als canvis socials de l’entorn, i avui en dia, l’ús hortícola està enfocat més a un ús social que no pas productiu.

Per la seva banda, les deveses de Salt constitueixen un espai fresc i ombrívol d’alt valor ecològic, un entorn ideal per gaudir d’una passejada en plena natura.

5. Volta per la vall de Sant Daniel

Aquest itinerari circular us permetrà conèixer alguns dels elements més significatius de la vall de Sant Daniel, un dels espais naturals més ben conservats de la ciutat.

La primera part del recorregut transcorre per l’antic nucli de Sant Daniel, que havia estat un municipi independent fins a la seva annexió a Girona el 1963. Tot i la seva intensa relació amb la ciutat, Sant Daniel encara conserva en gran part el seu encant rural original.

En deixar enrere l’espai urbà, la natura guanya protagonisme i dóna pas als camps i conreus, vestigis del que havia estat la principal activitat econòmica d’aquest territori, i, posteriorment, s’inicia la suau transició cap al paisatge forestal de l’espai natural protegit de les Gavarres.

Veure les ressenyes (0)

Escriu una ressenya

Your email address will not be published.

Un Projecte de Promoció del Territori.